שיווק

כיצד אחסון אתרים משפיע על הקידום שלהם?

התחלתם במלאכה החשובה מאד של בניית וקידום האתר שלכם. ביצעתם קניית דומיין עבור דומיין איכותי שגם יהיה נוח לזכור אותו. כעת אתם מתלבטים מאד, היכן כדאי לבצע אחסון לאתר שלכם. הנושא של אחסון אתרים הוא קריטי גם מבלי שנקשר אותו לנשוא של קידום האתר. אחרי הכל, לאחסון של האתר יש השפעה מכרעת על המהירות של האתר שלכם, המחיר שאותו אתם תשלמו לחברה שמפעילה את השרתים, התמיכה הטכנית שתקבלו, העמידות של השרת וכיו"ב. אולם, חשוב גם להדגיש, כי החברה שבה תבחרו לאחסן את האתר – אכן תשפיע רבות גם על הצורה שבה אתם תקדמו אותו, ועל הצלחת הקידום, לא פחות ואף יותר מאשר התהליך של קניית דומיין. איך זה מתרחש?

אחסון אתרים בחו"ל או בארץ משפיעים רבות

כאשר מדובר על אחסון אתרים וההשפעה על קידום, צריך להבין עד כמה למיקום של השרתים יש השפעה על הקידום שלהם. כפי שאתם בוודאי יודעים, לכל אתר היום יש שתי אפשרויות – או לבחור בחברת אחסון שפועלת בארץ, או לבחור בחברה שפועלת בחו"ל. אחת ההשפעות הגדולות ביותר מבחינה זו, נוגעת לתוצאות החיפוש בגוגל.

גוגל לעד יעדיף, כברירת מחדל (אלא אם נאמר לו אחרת ספציפית ע"י הגולש), להעדיף תוצאות של אתרים מקומיים מהארץ של הגולש. חשוב להבין שהזיהוי של ארץ הגולש לא נעשה דווקא ע"י הדומיין או ע"י שפת האתר – אלא ע"פ האחסון של השרת. כלומר – ברגע שאדם בישראל מחפש מילת מפתח מסוימת, גוגל ראשית יציב בפניו את האתרים שמציגים את מילות המפתח הללו, אשר השרתים שלהם יושבים בארץ. רק בתוצאות אחרות גוגל ישים את האתרים שנמצאים ע"ג שרתים מחו"ל – אפילו אם הם בדיעבד רלוונטיים יותר לחיפוש  של הגולש.

כמובן שהדבר הזה לא ייחודי לישראל – בצרפת ההעדפה תהיה לאתרים שיושבים על שרת צרפתי, בארה"ב לשרת אמריקאי וכיו"ב. כלומר, השאלה כאן היא פשוטה – לאיזה קהל יעד אתם רוצים להפנות את האתר, ועבור מי אתם רוצים לקדם אותו? אם אתם רוצים לקדם את האתר אל מול קהל יעד ישראלי – ברור מעל לכל ספק שאתם צריכים לבחור בחברה ישראלית. אם קהל היעד שלכם הוא הרבה יותר גלובלי -יכול להיות ששרת אמריקאי או אירופאי יעשו את העבודה.

עוד כמה פרמטרים סביב אחסון אתרים

חשוב לזכור, כי גם פרמטרים נוספים הקשורים לאחסון האתר, יכולים להשפיע על הקידום שלו. לדוגמה – אם בחרתם בשרת שידוע ביציבותו, ברור שיותר נוח לקדם את האתר ולספק לו מוניטין איכותי – שכן הוא לא נופל, והשרת לא נפרץ ע"י האקרים וכיו"ב. כיום נושא התדמית כידוע משפיע מאד על קידום בגוגל, וחשוב להסתכל גם על פרמטרים כמו תחזוקת האתר, תקלות שיש בשרת וכיו"ב. כך אתם יכולים לבחור את החברה המתאימה, לקדם את האתר שלכם בצורה נוחה, ולהגיע להישגים חדשים.

Author

admin

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר.