במהלך השנים האחרונות, במקביל להתרחבות תפוצתה של רשת האינטרנט, הפכו "מקצועות הרשת" השונים לפופולאריים ומפותחים ביותר. אחד מאותם מקצועות הוא תחום הידוע בשם "קידום אתרים". הרעיון הוא פשוט – קיימים כיום מיליוני אתרי אינטרנט שונים, כאשר עוד ועוד נפתחים מדי יום. על מנת לעשות סדר בבלגאן ולמצוא את האתרים הרלבנטיים עבורנו, אנחנו משתמשים במנועי חיפוש שונים אשר סורקים את הרשת ומציעים לנו את האתרים המתאימים ביותר עבורנו, כאשר מנוע החיפוש הידוע והגדול ביותר הוא כמובן גוגל. על מנת שאתר מסוים יופיע בראש רשימת החיפוש של מנועי החיפוש השונים (אשר מספקים מיליוני תוצאות שונות עבור כל מילת חיפוש שנזין לתוכם), ניתן לעשות פעולות מסוימות אשר ישיגו את התוצאה הרצויה. פעולות אלו הן בעצם קידום אתרים, או אם להשתמש במושג נפוץ לא פחות – קידום בגוגל. קידום בגוגל – איך זה נעשה אז מהן בעצם הפעולות שיביאו לקידום בגוגל של האתר שלנו? פעולות אלו כוללות הזנת תכנים רלבנטיים לאתר שלנו, כמו גם לאתרים אחרים אשר מוציאים קישורים לאתר שלנו. אלו הם פרמטרים שגוגל בודק ומקדם את האתר ברשימות החיפוש שלו לפיהם. אך מה צריך להופיע באותם תכנים שונים על מנת שהם ישיגו עבורנו את התוצאות הרצויות? קודם כל, יש להחליט בדבר אחד המושגים החשובים ביותר בקידום אתרים – מילות מפתח. עבור אילו מילות מפתח אנחנו מעוניינים לקדם את האתר? כדי לענות על שאלה זו ניתן להיכנס לאתרים טכניים שונים דוגמת "גוגל אנליטיקס", אשר מספקים מידע בדבר כמות החיפושים הנעשים עבור כל מילת מפתח או ביטוי. למשל, נאמר שאנחנו מעוניינים לקדם את האתר של חברת הטלוויזיה "רשת". על מנת להבין אילו מילות מפתח כדאי לנו לקדם, נבדוק כמה פעמים מחפשים בממוצע בחודש מילים רלבנטיות. למשל, ייתכן ביותר ששמות של תכניות המוצגות ברשת יהיו מילות מפתח טובות. למשל "סודות מתוקים עם קרין גורן", "רוקדים עם כוכבים" או "סימני שאלה". אם החלטנו שאלו אכן מילות החיפוש תחתן אנחנו מעוניינים לקדם את האתר, נכתוב תכנים שונים אשר כוללים כמה וכמה פעמים את הביטויים – סודות מתוקים עם קרין גורן, סימני שאלה, רוקדים עם כוכבים וכד'. כמובן שמילים וביטויים קשורים עשויים גם הם להיות מילות מפתח ראויות… חשיבותן של מילות המפתח במסגרת קידום בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר היא עצומה. למעשה – הגדרת מילות המפתח הנכונות היא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך. אם קידמתם את האתר שלכם עד למקום הראשון בגוגל, אך תחת ביטויים לא רלבנטיים שאף אחד כמעט לא מחפש, לא עשיתם בזה הרבה. קביעת מילות המפתח המתאימות היא לב התהליך, אשר יכול בסופו של דבר להביא לכם תועלת רבה ותעבורת גולשים נכבדת אל האתר שלכם.