אחד התחומים המרכזיים והגדולים ביותר בעולם האינטרנט כיום הוא התחום של קידום בגוגל, או בשמו הרשמי יותר – קידום אתרי אינטרנט. קידום אתר מסוים במעלה רשימות החיפוש של מנועי החיפוש השונים (וגוגל בראשם כמובן) הוא אינטרס של כל בעל אתר אינטרנט כיום, מה שמביא רבים מבעלי האתרים לשלם הרבה כסף לצורך קידום בגוגל של האתרים שלהם. אך בין אם אתם עושים קידום בגוגל בעצמכם עבור האתר שלכם או שאתם שוכרים חברה מקצועית לקידום אתרים, בכל מקרה חשוב להישמר שלא לפגוע במיקום האתר שלכם ברשימות החיפוש. אנשים רבים לא מודעים לכך שקידום אגרסיבי מדי או לא נכון יכול לא רק להשאיר את האתר שלכם במקום ולא לקדם אותו, אלא גם ממש לפגוע בו ולהוריד אותו לדפים נמוכים ורחוקים בתוצאות החיפוש. אז כיצד נישמר מתוצאות בלתי רצויות כאלו?
קידום בגוגל – עבודה מול אלגוריתמים חכמים
על מנת להבין כיצד עובד הקידום בגוגל ולדעת להישמר מקבלת תוצאות בלתי רצויות, עלינו להפנים כי מנוע החיפוש של גוגל, כמו גם מנועי חיפוש אחרים, עושים שימוש באלגוריתמים חכמים ומתוחכמים ביותר על מנת לסרוק את האתרים השונים ולמקם אותם בדפי תוצאות החיפוש. אלגוריתמים אלו יודעים במקרים רבים לזהות ניסיונות אגרסיביים או ברורים מדי לקידום האתר, ניסיונות אשר כאמור עלולים להזיק לנו באופן משמעותי. לדוגמה, נניח ואנחנו מקדמים את אחד מאתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה, ומעוניינים לקדם את האתר תחת מילת החיפוש "המירוץ למיליון". דרך אחת לעשות זאת היא להעלות לאתר אותו מעוניינים לקדם, כמו גם לאתרים אחרים המקושרים לאתר זה, כתבות ומאמרים בהם מופיע הביטוי "המירוץ למיליון" כמה וכמה פעמים. הסוד הוא להישמר שלא להכניס את הביטוי יותר מדי פעמים – במידה וביטוי זה יכסה מעל ל 15% או 20% מכלל כמות המלל במאמר, סביר להניח כי כלי החיפוש של גוגל יזהו כי מדובר בתוכן קידומי ושיווקי "מדי", וכתוצאה מכך יורידו את דירוג האתר תחת מילת חיפוש זו, במקום להעלות אותו. דוגמה נוספת – הכנסת מלל מועתק. נניח כי אנחנו מקדמים את המילה "פפראצי" עבור המגזין העונה לשם זה, תכנית טלוויזיה כלשהי או אפילו עסק שפתחנו תחת שם זה. על מנת להשיג קידום אפקטיבי, יש צורך כאמור להעלות תכנים רבים בהיקף של אלפי מילים מדי שבוע, מלל אשר יכיל כאמור את המילה "פפראצי" (בפני עצמה או כחלק מביטוי כלשהו..). אחד הרעיונות הראשונים שעלול לעלות בראשכם הוא להעתיק מלל המכיל את המילה "פפראצי" ממקום אחר באינטרנט, ולפשוט לערוך אותו מחדש באתר שלכם – טעות גדולה! אסור לעשות זאת, שכן גוגל מזהה זאת מיד וכתגובה לכך "יעניש" אתכם ויוריד את האתר שלכם לעמוד נמוך בתוצאות החיפוש. פעולות מסוג אלו עלולות לא רק לפגוע במיקום האתר שלכם כיום, אלא גם להשאיר אותו במיקום נמוך לעוד חודשים רבים. לכן, חשוב שתלמדו את הכללים הבסיסיים של "עשה ואל תעשה" מבחינת קידום בגוגל, לפני שאתם מתחילים לפעול…