שיווק

הדרכות בקידום אתרים

קידום אתרים באינטרנט הפך לערוץ שיווקי נחשק הן בקרב חברות קטנות והן בקרב חברות גדולות. מסקר שנערך בינואר 2011 על ידי חברת HUBSPOT  עולה ששיעור השימוש בקידום אתרים אורגני SEO) ) עומד על 13% מתקציב השיווק הכולל וזאת ללא קשר לגודל החברה . עצם העובדה כי נתון זה נשמר יציב מסקרים קודמים מהשנתיים האחרונות מעיד על כך שקידום אתרים בגוגל נתפס כחיוני למאמצי השיווק ואינו בגדר טרנד חולף. לא פלא איפה שבעלי אתרים רבים מעסיקים מקדם אתרים במטרה שיביא את האתר ל”תוצאות” או במילים אחרות יגרום לאתר שלהם להיות ראשון בגוגל . עבור אתרים בינוניים וגדולים תקציב קידום האתר מובנה כחלק מעלויות השיווק. הם כבר למדו כי עלויות קידום אתרים בגוגל זולות בהרבה מעלויות של פרסום בעיתונות ,העסקת איש מכירות שירוץ להשיג לידים ואמצעים נוספים שבאמצעותם משיגים לקוחות. חברות בינוניות וגדולות מוכנות לשלם למקדם אתרים ולו בשביל להוביל את התחום בו הם פועלים ולהיות ראשונים בתוצאות החיפוש. חברות גדולות צריכות גם תוכן רב לאתר ולפיכך נדרשות לכותבי תוכן רבים. במקום לקנות תוכן מידי כותבי תוכן שאינם מכירים את הארגון, מעדיפים אתרים רבים להעסיק כותבי תוכן מתוך החברה. כותבי תוכן אלו מקבלים הדרכה בכתיבת תוכן ולעיתים מזמינים מכלול של הדרכות בקידום אתרים בגוגל וזאת במטרה שירתמו טוב יותר למאמץ קידום האתר ,יכירו את התהליכים, ירגישו שותפים ויתוגמלו בהעשרת הידע בנושא “חם” שכזה . הדרכות בקידום אתרים מסייעות לארגון לחזק את הנכסים הפנימיים שלו– במקום לשלם למקדם אתרים חיצוני שישמור את רוב הידע אצלו ואיש בחברה לא יבין מה עשה עבורם מקדם האתרים הם מעדיפים להכשיר עובדים מהחברה לביצוע עבודות קידום בגוגל . חברות אחרות צורכות שירותי קידום אתרים חלקיים (אלו שעובדים בלתי מקצועיים לא יוכלו לספק) ואילו את הכתיבה לאינטרנט הם מעדיפים להשאיר בארגון . אין ספק שתרומתם של עובדים מהידע שרכשו ,המקצועיות והבנת צרכי הלקוח יכולים להביא אותם לכתיבה איכותית יותר עבור האתר מאשר תוכן הנרכש על ידי מקדמי אתרים. עם הדרכה מתאימה בכתיבה לאינטרנט מסגלים העובדים לעצמם סגנון כתיבה משופר ואוריינטציה לכתיבה המתאימה גם למטרות קידום בגוגל. גם עסקים זעירים שבנו אתר תדמיתי קטן אינם צריכים בהכרח להוציא סכומים גבוהים על קידום אתר .לעיתים עם הדרכה נכונה הם יכולים לעשות פעולות רבות לקידום האתר בעצמם במיוחד עם האתר מתעסק בתחום לא תחרותי מדיי או שהם בוחרים במילות מפתח לא יומרניות ביותר. במצבים אלו אין שום מניעה שהאתר יהיה ראשון בגוגל גם ללא עבודה של מקדם אתרים. הדרכות בקידום אתרים מתאימות למעשה לכל מי שרוצה לקבל הדרכה שאינה במסגרת קורס קידום אתרים . לחברות הצריכות הדרכה לעובדי הארגון, לבעל אתר קטן הרוצה לקדם את האתר בעצמו בעלויות נמוכות, למקדם אתרים שרוצה הדרכה והעשרת הידע ,לכותבי תוכן וכן למי שרוצה קצב התקדמות אישי שאינו תלוי בלוחות הזמנים של קורס קידום אתרים מלא.

מאת: ורדה שלום סאו טאץ

Author

admin

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *