קידום אתרים שיווק

מענקי קידום בגוגל עבור עמותות

קידום אתרי אינטרנט במנוע החיפוש המפורסם והגדול בעולם – “גוגל”, הוא אחד התחומים המפותחים ביותר כיום ברשת. כמעט כל אתר רוצה להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש של מילות מפתח רלבנטיות כאלו או אחרות, מה שמביא אינספור בעלי אתרים לנסות ולקדם את האתר שלהם בצורה כזו או אחרת. בין אם מדובר באתר של גורמים בענפי מדיה אחרים דוגמת ערוץ טלוויזיה המקדם את האתר שלו תחת מילים כמו “המירוץ למיליון” או שמות אחרים של תכניות פופולאריות, או שמה מדובר בכלל במגזין בידורי המקדם עצמו תחת המילים “פפראצי“, “סלבס” או כל מילה רלבנטית אחרת – קידום בגוגל הוא תחום המעניין מאוד את כולם כולל כולם, ללא יוצאים מן הכלל. בתור אחת החברות הגדולות והמצליחות ביותר בעולם כיום, מכירה גוגל בצורך האקוטי של בעלי אתרים וגורמים רבים ושונים לקדם את האתר שלהם. לכן, בתור שירות מסוים לקהילה, מעניקה “גוגל” לעמותות שונות הפועלות ללא מטרות רווח, מענקים בדמות שטחי פרסום בדפי החיפוש של “גוגל”. שוויים הכספי של מענקים אלו מוערך באלפי ועשרות אלפי דולרים, שכן פרסום ממומן בגוגל עולה הרבה מאוד כסף במקרים מסוימים.   “ילדים בסכנה” במקום “המרוץ למיליון” או “עזרה לנזקקים” במקום “פפראצי” כאמור, במקרים רבים של עמותות ללא כוונות רווח הפועלות לרווחתם של אוכלוסיות חלשות כאלו או אחרות (למשל – ילדים בעלי נכויות מסוימות, בעלי חיים במצוקה וכד’…), העלאת מודעות לנושא וגיוס כספים ותרומות באמצעות אתר האינטרנט של אותה עמותה הן הדרכים העיקריות לפעולה ולהבאת רווחה מסוימת לאותה אוכלוסייה חלשה. לכן, קידום בגוגל עשוי להיות צעד חשוב ובעל ערך רב לעמותה זו, ערך המתורגם ישירות לרווחה עבור אוכלוסייה חלשה כזו או אחרת, הזקוקה לרווחה זו בדחיפות. לכן, תרומתה של גוגל בדמות אותם מענקים לעמותות השונות, מענקים הבאים לכדי ביטוי בשטחי פרסום המקדמים את המטרה ואת האתר של אותה עמותה, הינה משמעותית ביותר ומסייעת ישירות לעמותות השונות ולאוכלוסיות שהן מייצגות. על מנת להשתתף בתכנית הזו של גוגל (הנקרית באנגלית – Google Grants) יש לפנות לאתר הרלבנטי (פשוט חפשו את הביטוי הזה בגוגל…) ולהירשם בצורה מסודרת. לאחר תהליך קצר בו תידרשו למלא פרטים אודות העמותה אותה אתם מייצגים תעובד הבקשה שלכם, ולאחר כמה חודשים סביר להניח שתוכלו כבר להתחיל לפרסם ב Addwords של גוגל. בשלב זה יהיה עליכם לבצע עבודת מחקר קטנה, במהלכה תבררו אילו מילים וביטויים מחופשים יותר מאשר אחרים, בתחום בו עוסקת העמותה שלכם. למשל, עבור עמותה העוסקת ברווחת בעלי חיים, סביר להניח כי ביטויים כמו “הזנחת בעלי חיים”, “התעללות בבעלי חיים” או “זכויות בעלי חיים” יהיו אטרקטיביים לקידום. את כל אלו ניתן וכדאי לחפש ולחקור במסגרת עבודת ההכנה שלכם, על מנת שמסע הפרסום שלכם יהיה אפקטיבי עד כמה שניתן.

Author

admin

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *